« Terug

Wij helpen jou de franchise organisatie future proof te maken!

FSG-FutureProof-Blog-6.jpg30 sep

Of je nu start met franchise of al meerdere jaren een franchiseformule exploiteert, door middel van onze aanpak weet je zeker dat je altijd bij de tijd bent. Voor bestaande franchiseformules betekent dit dat wij kijken waar de verbeteringen plaats kunnen vinden en waar de kansen liggen.

De slag naar de 21e eeuw

Waar zijn we de afgelopen tijd tegenaan gelopen? Bij een van onze relaties zagen wij dat de franchise handboeken, contracten en documenten niet meer pasten bij deze tijd. Ze waren verouderd, geschreven in “juristentaal” en ze werden, terecht ook niet meer gebruikt. Het gevolg was dat de franchiseformule eronder leed.

Er was vervuiling (en minder kwaliteit) op de werkvloer waardoor de formule niet meer 100 procent werd uitgevoerd. Samen met deze organisatie hebben we de slag gemaakt naar de 21e eeuw, oftewel: het inzetten van moderne instrumenten die wel werkbaar zijn. En niet te vergeten: inspiratiesessies met de franchisenemers om de juiste vervolgstappen te zetten.

Tot slot zijn we ook met de werknemers van zowel de franchisegever als de franchisenemers aan de slag gegaan. Immers, ook zij moeten weten waar de formule voor staat. Zij zijn namelijk voor de consument het gezicht van de formule. Het resultaat: niet alleen een werkbare organisatie maar ook volop nieuwe ideeën vanuit de praktijk die positiviteit en geld opleveren.

Stel je vraag

Franchiseorganisatie update

Bij een andere franchiseformule werden we door een franchisenemer ingeschakeld omdat hij vond dat de formule (food) niet goed inspeelde op de toegenomen concurrentie en de trends. Samen met hem hebben we gekozen voor een consumentenonderzoek om te kijken of zijn ideeën werkbaar waren en of er inderdaad behoefte aan was.

Het rapport dat hieruit voortkwam hebben we samen met hem aan de franchise organisatie gepresenteerd. Met elkaar kwamen we tot een nieuwe strategie die nu gevoerd wordt en succesvol is. De formule zelf heeft ook stappen gezet om de communicatie met betrekking tot producten en dienstverlening beter af te stemmen met franchisenemers.

Twee voorbeelden uit de praktijk die beide te maken hebben met future proof franchise. Enerzijds ervoor zorgen dat je formule organisatorisch goed is voorbereid op de toekomst. Anderzijds zorgen voor een update van je formule met betrekking tot de dienst en/of het product dat je levert in relatie tot de concurrentie en wat de markt vraagt. Wij kijken altijd in onze advisering naar het totaalplaatje. Waar kun je stappen zetten die je vooruit helpen?

Stel je vraag

« Terug

Scroll naar boven