Is jouw organisatie future proof?

Wil jij weten of jouw organisatie future proof is? Vul de enquête in en krijg van ons te horen of je organisatie voorbereid is op de toekomst en waar de kansen liggen om te verbeteren.

Geef als antwoord een waarde van 1-5. 1 staat voor 'Deze stelling past (nog) niet bij mijn organisatie' en 5 staat voor 'Deze stelling is volledig van toepassing voor mijn organisatie'.

Het hier en nu
1. Onze formule voldoet 100% aan de eisen die de klant/consument nu stelt.
2. Onze contracten zijn up-to-date en voldoen aan de huidige wetgeving.
3. Onze handboeken zijn actueel en worden actief gebruikt.
4. De organisatie en onze formule is goed vindbaar op social media.
5. We vernieuwen met regelmaat en staan hier ook 100% voor open.
6. De franchiseraad wordt actief ingezet om mee te denken over innovaties.
7. Onze formule is sterk en is ‘future proof’.
8. Alle franchisenemers denken actief mee.
9. De neuzen staan in dezelfde richting (zowel van de franchisegever als de franchisenemer).
10. We houden minimaal 1 keer per jaar een inspiratiesessie.
De praktijk
1. We maken goed gebruik van benchmarks.
2. Ons CRM-systeem is actueel en gebruiksvriendelijk.
3. De franchisegever/ de formule wijst ons op tekortkomingen op de werk/winkelvloer.
4. Alle franchisenemers staan open voor nieuwe initiatieven.
5. De franchisegever luistert naar verhalen uit de praktijk en speelt hier op in.
6. De marketingacties zijn leuk, vernieuwend en verrassend.
7. De inrichting/ materialen/ website zijn actueel en passen in dit tijdsbeeld.
8. De formule heeft een actueel opleidingsaanbod dat inspeelt op trends.
9. Er is geld gereserveerd voor gezamenlijke projecten (website/webshop etc.).
10. In het bedrijf worden de laatste trends omarmd (bijv. nieuwe betalingsverkeer).
Het resultaat
1. Onze formule doet het beter dan vergelijkbare formules.
2. Wij zijn altijd de eerste in onze branche die het anders doen.
3. We halen een beter resultaat.
4. We blijven enthousiast omdat we steeds weer groeien.
5. Er wordt naar elkaar geluisterd binnen onze formule.
6. We hebben een commissie die meedenkt met de formule (marketingafdeling etc.).
7. We zijn actief op social media en daarbuiten.
8. De franchiseorganisatie prikkelt ons om mee te denken in het belang van de formule.
9. Wij zijn 100% futureproof (staan ons mannetje en zijn financieel gezond).
10. Dankzij de interne communicatie weet iedereen waar hij/zij aan toe is.