Zo aan het begin van het jaar is het goed om eens te kijken naar je franchise formule, of je nu franchisegever of franchisenemer bent, neem vandaag eens jouw organisatie onder de loep. We hebben speciaal een franchise formule enquête ontwikkeld die direct de sterke en zwakkere punten laat zien van jullie franchiseconcept. Open ‘your blind spot’ en schakel op tijd bij. Franchise is een goede samenwerkingsvorm en weten hoe er gedacht wordt over de uitvoering van de formule is geen overbodige luxe.
De franchisegever mag verwachten dat de franchisenemers de formule opvolgen en in hun eigen vestiging de local hero zijn. Juist die combinatie maakt een franchise formule sterk. Goed dus om te kijken of je formule echt up-to-date is. Kijk als franchisegever waar de kansen liggen. Door het maken van de enquête kun je gelijk aan de slag met een SWOT-analyse voor jullie concept. Je kunt de enquête ook laten invullen door je franchisenemers, dan weet je gelijk hoe zij over jullie organisatie denken. Informatie die nodig is om dit jaar je formule te versterken en nog beter in de markt te zetten.
De franchisenemer mag verwachten van de organisatie dat deze voorop loopt op de trends, vernieuwend bezig is en steeds weer onderzoekt hoe de formule nog sterker in de markt gezet kan worden. Maak de enquête en ontdek welke kansen er nog liggen voor jullie organisatie en ga ermee naar je franchisegever of je franchiseraad. Met elkaar sterk zijn, dat is franchise.
"Wil je echt weten hoe er gedacht wordt binnen de formule?"
Wil je echt weten hoe er gedacht wordt binnen de franchise formule? Deze enquête is slechts een eerste aanzet, een groter onderzoek kan eraan bijdragen dat jullie formule future proof is en dat er op tijd geschakeld kan worden. We weten dat onafhankelijk onderzoek ertoe leidt dat signalen snel boven tafel komen en dat er vaak direct geschakeld kan worden. Dit voorkomt onrust in de organisatie, zorgt voor transparantie en duidelijkheid. Nodig, want tevreden franchisenemers zijn de spil van je formule en bovendien.