Vanuit jouw ideeën gaan we de door jou uitgedachte franchise formule(s) uitschrijven zodat het concept duidelijk wordt. Zo weet je waar je aan moet denken als je zelf een succesvolle franchise formules exploiteert. Vanuit de keuzes, gemaakt in het business- of formuleplan, wordt de vertaalslag gemaakt naar concrete zaken die gericht zijn op de werkvloer en de samenwerking met franchisenemers.
Vaak wordt nu zichtbaar wat het kwaliteitsgehalte is van je franchise formule. Heb je niet duidelijk voor ogen wat je wil? Dan ontstaan hier de eerste haarscheurtjes en vertragingen. Het is dus verstandig om je hierin te laten begeleiden. Ook voor bestaande organisaties is het goed om te kijken waar de kansen liggen om het franchiseconcept te versterken, kijk naar de eigen ‘blind spot’. In deze stap werken we intensief samen met onze kennispartners omdat we op alle terreinen willen kijken waar de kansen en verbeteringen liggen.
Naast het ontwikkelen van de franchise formule is het ook van belang dat je als franchisegever de interne organisatie op orde hebt. Als franchisegever stel je de structuur van de organisatie vast en neem je eventueel personeel aan om franchise formules te ontwikkelen en/of schakel je daarvoor externe specialisten in. In deze stap lichten we bij bestaande organisaties de interne, commerciële en/of financiële organisatie door op verschillende vlakken. Zowel bij een startende als bestaande organisatie is het hierbij van belang om alle zaken goed en in heldere, begrijpbare taal te beschrijven en te documenteren. Denk hierbij onder meer aan de handboeken (voor de franchise, de organisatie, de formule, de condities, de operations, training & opleiding en/of financiën & administratie). Maar ook aan de juridische documenten (geheimhouding, de intentie- of voorovereenkomst en de franchiseovereenkomst).
Verder hebben wij voor de juiste inrichting van het proces van werving & selectie (de zogenaamde pre-contractuele fase), borging en geheimhouding, een stappenplan voor toekomstige franchisenemers ontwikkeld. Dit zorgt ervoor dat je voorbereid bent om franchisenemers die zich bij jouw formule willen aansluiten goed te screenen en zo volledig mogelijk te informeren over alle ins en outs van de franchise formule, het verdienmodel en de samenwerking. Dit stappenplan wordt speciaal voor jou op maat gemaakt. Stap voor stap krijgt je idee en het concept steeds meer vorm en leer je alle ins & outs kennen die nodig zijn om succes te hebben. Kortom het is belangrijk dat je inzichtelijk hebt wat je op welk moment in het selectieproces aan informatie en/of documentatie deelt en bespreekt met kandidaat franchisenemer. Elke kandidaat weet op die manier wat hem of haar te wachten staat en kan dus een juiste beslissing nemen. Het is tenslotte een wederzijdse screening!
"We hebben een mooie brochure voor je klaar staan!"
Download: Franchisegever, jouw stappenplan
Voor bestaande organisaties is het belangrijk om te zorgen dat je up-to-date bent. We helpen je om je formule verder te ontwikkelen. Tevens kijken we of alle processen, procedures en/of documenten nog actueel zijn. Zo wordt zichtbaar waar jouw franchise formule versterkt kan worden. Dit is nodig om future proof te zijn immers we leven in een tijd waar de markt snel verandert en bijstelling soms nodig is.
Of bel ons direct:
06 - 22 78 59 84 (Arie) 06 - 53 12 57 90 (Peta)