header nieuws

Kies voor een franchiseformule die future proof is!

05-08-2019

futureproof

Je kiest voor een samenwerking met een franchiseformule als ondernemer. Je mag dan ook verwachten van deze organisatie dat zij zich blijft ontwikkelen en zich richt op de toekomst. Een organisatie die zich niet openstelt voor veranderingen en blijft hangen in het verleden en dreigt haar bestaansrecht te verliezen. Dat geldt natuurlijk ook voor de franchisenemers die star blijven vasthouden aan het ‘oude vertrouwde’.

Franchise onderneming starten

Als je een franchise onderneming gaat starten is het van belang om goed na te denken over de vorm van ondernemen die je kiest. Weet dat, als je kiest voor franchise, je een aantal vrijheden opgeeft en je verbindt aan de voorwaarden van de formule. Is dat erg? Nee, zolang de formule maar bij jou past en bewezen heeft met dit concept succesvol te zijn. Een succesformule heeft de afgelopen jaren bewezen dat zij met dit concept winstgevend is. Sluit je aan bij ‘bewezen successen’ of bij kansrijke nieuwe initiatieven.

De samenwerking is win-win, de fee die jij afdraagt moet je gemakkelijk terugverdienen en zorgt er ook voor dat je ‘andere’ kosten kunt verlagen omdat je de voordelen hebt van een grotere organisatie. Maar vooral ga je in zee met een onderneming die oog heeft voor de toekomst zich richt op ‘echt’ samenwerken. Je stimuleert elkaar en denkt met elkaar mee om de franchiseformule te versterken.

Stel je vraag

FutureProof

Meegroeien in de franchiseformule

Voor de meer ervaren franchisenemer is het van belang dat je meegroeit met de franchiseformule. Het is in ieders belang dat de formule meegaat met de tijd en stappen zet die nodig zijn om haar winstgevendheid en bestaansrecht te claimen. Maar meegaan met trends en ontwikkelingen betekent ook blijven investeren en keuzes maken. Daar ligt vaak het probleem, want waarom worden welke keuzes gemaakt en wie betaalt voor die innovaties? Voor een franchiseorganisatie is het dan ook van belang dat er niet alleen vanuit het ‘hoofdkantoor’ initiatieven worden gelanceerd, maar dat de franchisenemers mee mogen denken in de ontwikkeling.

Future proof franchiseorganisaties denken en plannen vooruit

Het betekent ook dat er geld, door beide partijen, moet worden gereserveerd om trends in te zetten of ontwikkelingen door te voeren die bijdragen aan het succes (een goed verdienmodel) van de formule. De rol die commissies hierin spelen of bijvoorbeeld de franchiseraad zijn daarbij belangrijk. Het zal niet voor het eerst zijn dat goede initiatieven niet lukken door gebrek aan communicatie en/of reserveringen. Future proof franchiseorganisaties denken en plannen vooruit. Kies dus altijd voor een formule en organisatie die zich blijft ontwikkelen en waardoor je dus samen een goede toekomst tegemoet gaat. Bekijk ons stappenplan vanuit FSG!

Stel je vraag

Dit artikel delen: