Onderzoek

De Franchise Support Groep gaat uit van de ‘full circle’, dit betekent dat we in onze dienstverlening alle onderdelen onder de loep nemen die te maken hebben met het behalen van succes en rendement. Soms is het nodig om informatie op te halen zodat we de vinger op de (zere) plek kunnen leggen zodat er op tijd geschakeld kan worden. In dat geval kiezen we ervoor om nader onderzoek te doen.

Weten wat er speelt!

Het is essentieel dat een organisatie weet wat er speelt binnen zijn eigen organisatie en in de eigen branche.  Een onderzoek is voor ons een goede start van onze samenwerking zodat we de formule kunnen doorlichten en terug te gaan naar de basis. Waar staat de franchise formule voor en wat komt ervan terecht in de praktijk of op de werkvloer. Welk onderzoek is nodig? Dat hangt er helemaal vanaf, in een eerste brainstormsessie bepalen we met elkaar welke informatie we nodig hebben om bepaalde beslissingen te kunnen nemen binnen de franchise organisatie. Daarnaast kijken we vooral welke vorm we kiezen zodat het onderzoek ook daadwerkelijk die resultaten oplevert die nodig zijn.

formule weten wat er speelt skills

Tevreden franchisenemers zorgen voor een sterke franchiseformule!

Een succesvolle franchise formule dankt zijn bestaansrecht aan twee componenten. In de eerste plaats natuurlijk het concept dat is uitgedacht en doorgroeit, in de tweede plaats zijn het de franchisenemers die op lokaal niveau de formule vertegenwoordigen. Voor de franchisegever is het van belang om te weten hoe franchisenemers denken over de organisatie. Aan de andere kant willen franchisenemers graag meedenken en hun waardering of mening geven. Dit alles in het belang van de formule. Wij adviseren elke franchise-organisatie om minimaal 1x in de drie jaar een tevredenheidsonderzoek te houden onder de franchisenemers en bijvoorbeeld de eindgebruikers, de consument en/of zakelijke eindklant. Op die manier houd je de formule scherp en zorg je ervoor dat alle partijen betrokken blijven bij de groei van de formule. De Franchise Support Groep zorgt voor een onafhankelijk onderzoek met als doel informatie te verzamelen welke de formule sterker maakt. Niet alleen de franchisenemers kunnen hun mening geven, indien nodig verzorgen we ook een consumentenonderzoek of sturen we mystery shoppers naar de franchisevestigingen om de klanttevredenheid te meten. Weten = meten, op basis van de onderzoeken weet je als franchisegever welke formulecomponenten in orde zijn en waar je wellicht meer op moet gaan sturen.

“Doordat we voor interviews kiezen met de franchisenemers komt er waardevolle informatie naar voren waar we op kunnen sturen.”

Locatie- en/of vestigingsplaatsonderzoek

Essentieel voor de uitrol van je franchise formule is het kiezen van de locatie. We adviseren je om een vestigingsplaatsonderzoek uit te laten voeren en brengen je graag in contact met een van onze kennispartners die hier veel ervaring mee heeft.

Of bel ons direct:
06 - 22 78 59 84 (Arie) 06 - 53 12 57 90 (Peta)

"Wij adviseren elke franchise-organisatie om minimaal 1x in de drie jaar een tevredenheidsonderzoek te houden onder de franchisenemers en bijvoorbeeld de eindgebruikers, de consument en/of zakelijke eindklant."

onzediensten aandeslag vergrootglas
franchise businessplan onderneming